Televízia už nie je to, čo bývala

Autor: Michaela Drgošová | 26.1.2011 o 23:56 | (upravené 15.4.2011 o 7:51) Karma článku: 0,00 | Prečítané:  64x

Vtipné rozprávky pre deti, zábavné seriály so skvelým dôrazom na ironický humor či celovečerný film s prestávkou tak maximálne na malú potrebu aj to tak, že ledva dobehnete, sú nenávratne preč.

 http://www.google.sk/imgres?imgurl=http://angelkissesmaternity.t

Kam sa podeli?

Reklama začala ovládať svet. Filmy bez násilia a sexu už nie sú IN. Čínske rozprávky o samurajoch a hrdinoch, ktorí si svoju výnimočnosť dokazujú silou, degenerujú mozgy našim najmenším. Táto doba, prostredníctvom televízie, ponúka divákovi už len málo kvalitnej produkcie, ktorá by nás pobavila alebo nám aspoň niečím osviežila myseľ.

Ide najmä o komerčné televízie, ktoré v podstate žijú z reklamy. Je pravda, že niekedy je fajn keď sa niektoré produkty zviditeľňujú, skôr si ich všimneme. Len je niekedy otravné ak film, na ktorý si brúsime zuby niekoľko dní, preruší reklama ktorá trvá pomaly viac ako jedna pasáž toho filmu. Najmä ak tá reklama nemá ani hlavu ani pätu.

Výnimku pomaly netvoria ani stanice s dokumentárnym programom a rôzne náučné. Reklama sa jednoducho dostáva všade. Je jedno či daná stanica robí reklamu sama sebe, alebo nejakým produktom.

Ešte pred pár rokmi sme sa mohli smiať západným krajinám, kde jednotlivé filmové pasáže trvali päť minút a reklama pol hodinu. No dnes so sklamaním treba poukázať na to, že tento trend prišiel k nám, na Slovensko, a z filmu na film, z večera na večer, sa približujeme západu.

Najhoršie sú reality show a súťaže

Pomaly sa stáva pravidlom, že len čo skončí jedna súťaž začína ďalšia. A tak je to aj s reality show. Slovenskí producenti si povedali, že všetko čo beží vo svete, musí prísť aj sem. Už nejde o kvalitu žánru, ani o skutočný humor. Televízie priam ukazujú prstom na hlúposť niektorých ľudí a tí za obrazovkami to s ešte väčšou hlúposťou sledujú. Aj keď si neraz povieme, že tieto výplody komerčnosti nemajú zmysel a aké je to primitívne, napriek tomu to sledujeme. Táto sledovanosť len dokazuje televíziám, že my nechceme nič zmysluplné a práve stupidita, ktorú predvádzajú niektorí jedinci, je to pravé orechové pre nás.

Riešením by boli svojskosť a neovplyvniteľnosť

Určite poznáte bezradné prepínanie kanálov a už ste ich hádam prešli stovku a nikde nič, tak začínate stále odznova. Hádam v každom z nás padla otázka, či sa s tým vôbec dá niečo robiť? Bohužiaľ, rozvoju TV- priemyslu asi už nezabránime nijak. Celá civilizácia sa niekam nenávratne ženie a rozvíja. Jediným riešením je nájsť si vlastnú cestičku. Niektorí už len z princípu prestali pozerať telku. Iní majú len vybrané kanály alebo sa riadia TV- programom, v ktorom si vyberú len to, čo chcú pozerať. Najpraktickejším riešením je však asi využívanie slávneho internetu. Jeden z najúžasnejších výdobytkov modernej doby. Nachádza sa na ňom takmer všetko. A hlavne ak ide o nejaký film, či seriál, existuje množstvo zdrojov, kde si môžete vybrať to, na čo máte práve chuť. Zaručene vás nebude otravovať žiadna reklama. Stopnete si to kedykoľvek budete chcieť vy. Dá sa povedať, že neexistujú takmer žiadne obmedzenia. Možno tak akurát tie, čo sa týkajú legálnosti, ale tie zväčša nie sú prekážkou pre zážitku chtivého diváka.

Ako sa vraví „ak nepríde hora k Mohamedovi, musí ísť Mohamed k hore". Možno o niekoľko rokov, až začne klesať sledovanosť, vďaka jedincom, ktorí sa rozhodli ísť vlastnou cestou, sa všetko vráti do normálu, tak ako má byť. A ak by sa tak náhodou nestalo, svet sa nezrúti. Máme predsa milión ďalších možností ako využiť náš voľný čas.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Začali prešetrovať firmy, ktoré stavali dedinám futbalové ihriská

Projekty boli čiastočne financované z verejných prostriedkov poskytnutých Úradom vlády.

KULTÚRA

Moslimka nahnevala svoju komunitu. Playboy zverejnil jej fotku

Zverejnili fotku dievčaťa s hidžábom.

EKONOMIKA

Nissan sa vyhráža Británii odchodom, možno sa pridá aj Jaguar

Jaguar Land Rover chce rovnaké pravidlá.


Už ste čítali?